Leveransvillkor

ALLMÄNT

Produkterna säljs av Oy Kenkä Sko Pihlaja Ab (fo-nummer 9210323-3). Vi säljer produkter åt myndiga personer i Finland.

KUNDUPPGIFTER & DATASÄKERHET

Genom att göra en beställning accpeterar du att dina uppgifter används. Läs mer om dataskyddsbeskrivningen här. Vid beställning uppger kunden namn, address, telefonnummer och e-post. Informationen är konfidentiell, och kommer inte att lämnas ut till tredje part.

PRISER, LEVERANSVILLKOR OCH PRODUKTINFORMATION

Alla priser innehåller moms 24%.
I priserna ingår inte fraktkostnader.

Priset på frakten beror på leveranssättet enligt följande:

  • Matkahuolto nära-paket: 6,90 €
  • Postpaket till närmaste post/automat: 7,90 €
  • Matkahuolto hemleverans: 12,90 €
  • Postens Hemleverans: 14,90 €
  • Hämta från affären i Kristinestad: 0,00 €

Priserna och produktinformationen är inte bindande. Oy Kenkä Sko Pihlaja Ab förbehåller sig rätten till prissättnings- och produktinformationsfel, samt, om potentiella leveranssvårigheter uppstår, att häva eller annulera köpet.

Priserna är ikraft i vår webshop.

BESTÄLLNINGENS GILTIGHET

Handelsavtalet träder ikraft då kunden har bekräftat leveransvillkoren på beställningssidan och accepterat beställningen.

KONSUMENTSKYDD & VILLKOR FÖR RETURNERING

  • Samma produkter säljs i butiken som i webshoppen, därför paketeras och skickas inte alltid produkterna i orginalförpackning.
  • Produkterna skall returneras i samma förpackning, väl paketerade, som de var då de mottogs. Pris- och produktlappar får inte tas bort.
  • Om produkten har skadats på grund av dålig paketering, accepterar vi inte produktreturen.
  • Om produkten inte returneras i fullt säljbart skick, drar vi av beloppet för den beräknade värdeminskningen, från det belopp som återbetalas åt kunden. Till exempel skor som prövas utomhus, eller skor som är prövade på en smutsig fot, som inte kan säljas vidare till fullt pris.
  • Våra produkter har en 14 dagars bytes- och returrätt för oanvända produkter enligt konsumentskyddslagen. Beställningens första byte eller retur görs kostnadsfritt för kunden¹. Vid byte eller retur av produkt kontakta vår kundtjänst på mail: [email protected] eller på telefon 06-221 1241 Vi betjänar mån-fre från 9:30 till 17:30 och på lördagar från 9:30 till 14:00 Kunden betalar själv om hen vill göra fler än ett byte eller en retur. ¹ OBS! Om beloppet för beställningen efter returen lämnar under gränsen för avgiftsfri leverans (100,00 €), drar vi av en hanteringsavgift (6,90€) från beloppet som återbetalas.

Exempel 1

Kunden beställer produkter till ett värde av 60 € från webbutiken, och betalar 6,90 € i avgift för leveransen. Kunden bestämmer sig dock för returnera beställningen. Returen kostar inget för kunden. Kunden betalar endast en hanteringsavgift, som är 6,90 €, då beloppet för beställningen efter returer understiger gränsen för gratis leverans (100 €). Med andra ord, efter att ha betalat totalt 66,90 € (60 € produkt + 6,90 € leverans) betalas tillbaka åt kunden efter returen 60 €, och kundens utgifter blir 6,90 €, som är hanteringsavgiften.

Exempel 2

Kunden beställer två par skor för €80 och €60, det vill säga totalt 140 €. I detta fall är leveransen gratis för kunden, eftersom beställningens summa överstiger gränsen för gratis leverans, som är 100 €. Kunden returnerar båda skorna (hela beställningen), i detta fall blir det för kunden inga kostnader, då returen är gratis. Om kunden returnerar det andra paret, d.v.s. beställningsbeloppet faller under gränsen för gratis leverans på 100 €, kommer en hanteringsavgift på 6,90 € att dras från beloppet som returneras åt kunden.

  • Kunden har rätt att återkalla sin beställning om den ännu inte har behandlats och skickats. Om kunden vill återkalla sin beställning, ta kontakt med kundservicen så fort som möjligt per e-mail: [email protected]
  • Produkten kan även returneras till vår affär i Kristiestad
  • Vänligen informera kundtjänsten om orsaken till returen och ditt ordernummer. Produktreturerna görs via posten. Du får postens kundreturnummer från vår kundtjänst.
  • Om du returnerar en produkt som varit en förutsättning för att erhålla en förmån i beställningen, kommer den erhållna förmånen att annulleras och förmånsbeloppet dras av från det belopp som ska återbetalas åt kunden
  • Vi återbetalar produkterna som du returnerat senast 14 dagar efter att vi mottagit din retur.
  • Återbetalningen görs med samma betalningsmetod som du använde vid beställningen, via Klarna.
  • Fraktkostnader som uppstår för produkter som inte returneras enligt anvisningarna, återbetalas inte åt kunden.
  • Hemleverans är en tjänst för vilken återbetalning inte görs i samband med retur eller byte.
  • För leveranser som inte hämtas ut drar vi av 19,90€ från summan som återbetalas åt kunden! Att inte hämta ut leveransen är inte samma som att göra en retur!
  • Oy Kenkä Sko Pihlaja Ab betalar inte eventuella tullkostnader

REKLAMATIONER

Om produkten du beställt har ett fel, och du vill göra en reklamation, ta kontakt med vår kundtjänst per telefon 06-221 1241, eller skicka e-post [email protected].